Saturday, July 7, 2012

LaGi ArTiS beRtuDunG?

Assalamualaikum wbt..


  Waktu boring-boring mcm ni , aku terbaca post-post dr blog Ujang.. entah mcm mana la aku dpt bukak blog tu tp best jugak.. banyak entry2 menarik.. tak la minat sgt namun tiba2 terpandang satu entry mengenai seorang artis iaitu Syarifah Sofia yang seolah2 mempertikaikan kenapa hari valentine haram.. dalam hati terasa nak marah, namun apabila dibuka post tersebut ternyata hati aku terdetik untuk memuji artis ini.. trnyata dia hanya ingin betanya kenapa hari valentine tu haram... dan komenla beberapa orang peminatnya yang berkata hari valentine tu bukan hari untuk menunjukkan rasa kasih sayang pada pasangan tersayang tetapi hanyalah untuk meraikan hari kejatuhan islam... jadi mungkin dia menyiasat dan membuat bahan bacaan lanjut mengenai hari haram ini... so post berikutnya dia telah menyatakan kenapa hari valentine tu haram.. aku puji, dia tak tahu, sebab tu dia tanya.. asal nak marah padanya tp terjadi pujian pulak hehe..


   Tup2 selang beberapa saat selepas itu aku terbaca satu post FB dari page Oh! Media yang meng'share'kan satu artikel dari website ini http://ohartis.com/2012/07/sharifah-sofia-kini-bertudung/ yang bertajuk Sharifah Sofia kini bertudung..





dalam hati Allhamdulillah...dia telah membuat satu penghijrahan yang lebih baik berbanding sebelum ini.. walaupun aku masih tidak pasti penglibatan dia seterusnya dalam gerak kerja memperjuangkan islam namun setidak-tidaknya ianya  satu petanda positif terhadap kebangkitan islam selepas sebelum ini beberapa orang artis yang telah berubah dan bersama-sama dengan Jemaah Parti Islam Semalaysia untuk sama2 berjuang menegakkan agama Allah terutama dibumi Malaysia..






antaranya ialah




Aisyah 



Sham Kamikaze


Bob Lokman


Hairie Othman


Abby Abadi

Allamdulillah..............
TAKBIR!!!

No comments:

Post a Comment