Monday, July 2, 2012

TaHNiaH La RoJa!!

Assalamualaikum wbt..


Akhirnya demam bola euro 2012 melabuhkan tirainya pada pg tadi.. akhirnya Sepanyol berjaya mengalahkan Itali pada perlawanan akhir dengan jaringan yang langsung tak diduga iaitu 4-0




banyak tu kalau maen kat final.. kurang-kurang patut kalah 2-0.. apa pun tahniah pada Sepanyol.. berjaya mengekalkan kejuaraan dan berjaya mencatat sejarah pasukan pertama yang berjaya mengekalkan kejuaraan eropah.. Aik... macam banyak pulak aku duk puji Sepanyol.. aku bukannya penyokong Sepanyol.. Kali ini aku sokong Jerman... Kenapa Jerman? aku pun tak tahu... mungkin sebab ada si Podolski ni kut...




tapi dia bagiku langsung tak menyerlah walaupun berjaya menjaringkan 1 gol...takla minat sangat tp musim depan dia akan jadi The Gunners.. mungkin sebab tu kut aku sokong Jerman kali ni. Padahal sebelum-sebelum ni aku sokong Belanda haha.. 



pasukan Jerman

Berbicara pasal bola kali ni.. aku sebenarnya langsung tak pernah tengok FULL MATCH secara LIVE. Rekod peribadi yang begitu mengejutkan telah aku buat huhu.  Namun aku setiasa juga layan siaran ulangan pada keesokan hari jika ada masa terluang.. entahlah, aku pun tak tahu.. cuma yang aku rasa adalah rugi sangat2 bangun tengok bola kali ni... BETTER aku bangun bertahajud dari tengok bola...Mungkinkan minat aku untuk menonton bola sudah pudar? entahlah, tengok  EPL musim depanla camne.. Namun aku tetap bersyukur.. semua orang tahu bangun tengah malam tengok bola adalah satu perkara yang sia-sia.. ianya cuma untuk menuruti fitrah nafsu semata-semata.. bukannya untuk menuruti fitah kehidupan yang hakiki sebagai seorang hamba Allah.. 

Bola sebiji memang memberi masalah kepada yang meminggirkan terus hukum Allah.. kerana bola manusia boleh lalai dari menunaikan solat fardu, kerana bola manusia boleh bergaduh, bermasam muka, cemuh mencemuh, kerana bola juga manusia sanggup menghabiskan duit daripada menghulurkan sedekah kepada insan yang amat memerlukan, dan kerana bola juga manusia mengabaikan aurat... harus diingat bola bukan segalanya... 

Wassalam...

'Bola bukan tiket untuk meletakkan sementera hukum Allah di tepian'




No comments:

Post a Comment